A vers teológiai szempontból az emberi sors és annak kozmikus rendszere köré épül. Babits Mihály itt egy istenhitet kritizál, amelyben a "sors" egy vak isten képét jeleníti meg. Az isten vakon szői az élet tarka szőnyegét, nem törődve azzal, hogy hol van a szőnyeg visszája vagy a helyesen illő szín. Ez azt sugallja, hogy az emberi sors abszurd és kaotikus, és nincs mögötte semmiféle értelem vagy rend.
A bibliatudomány szempontjából a vers kritikus attitűddel áll az isteni gondviseléshez és a sors fogalmához. A "vak isten" jelző az erőszakos és érthetetlen sorsot képviseli, amely nem törődik az emberek szenvedéseivel vagy az igazságossággal. Ez ellentmond a teológiai felfogásnak, miszerint Isten mindent kontrollál és minden értelmet és célt szolgál, még ha ezt az emberi elme nem is tudja megérteni.
A patrisztika szempontjából a vers mondható kritikának a dualizmus ellen. A dualizmusban az anyagi világ és a szellemi világ szétválasztva van, és az anyagi világban uralkodik a sors és az érzelmek (szenvedélyek), míg a szellemi világban az értelem. Babits itt azt állítja, hogy az anyagi világ sorsa és káosza nem érthető és nem megváltoztatható, tehát a dualista elképzelések szerint az emberi értelem nem hatolhat be ebbe a területre.
A skolasztika szempontjából a vers felfedheti az emberi szabad akarat vagy determinizmus dilemmáját. Az ember itt tehetetlenül mozdul előre a sors végtelen ciklusában, mintha egy kényszerítő erő vagy ösztön irányítaná. Ezzel ellentétben a skolasztika hangsúlyozza az emberi szabad akarat fontosságát és azt, hogy az ember képes döntéseket hozni és uralni a saját sorsát. Babits Mihály kritizálja az istent, aki a sors kötelékébe fonja az egyének szívét, ami azt sugallja, hogy a szabad választás illúziója mögött valójában az elkerülhetetlen determinizmus húzódik meg.
Egy másik értelmezés szerint a vers azt is kifejezheti az emberek viszonyát az isteni irányításhoz és az élet abszurditásához. Az emberi élet szenvedéssel és káoszszal telített, és az isten nem törődik vele. Babits azt kérleli az istent, hogy nézze meg az emberek káprázatosan életükbe befont szenvedéseit, de az isten csak részt vesz az emberi tragédiák nézésében anélkül, hogy cselekedne vagy megoldást kínálna a problémákra.
Összességében a vers teológiai szempontból az ember és az isteni közötti viszony komplexitására hívja fel a figyelmet. A "vak isten" fogalma a szenvedéssel és a káosszal rendelkező sorsot képviseli, amely ellentmond az isteni tervezés, az értelem és a szabad akarat teológiájának. A versben az emberi sors abszurditása és az isteni közönynösség témája is megjelenik. Ez kritikus hangvételt kelt az isteni tervezéssel és az emberi lét értelmével kapcsolatban.