A vers teológiai szempontból is értelmezhető és számos bibliai illetve teológiai elemet tartalmaz. A következőkben részletesen tárgyalom a vers szövegét és összefüggéseit a bibliatudománnyal, patrisztikával és skolasztikával.
A vers első sora, "A rügy a fán -- mint ifju arcon a pattanás -- kiütközött", egy képzeletbeli analógiát alkot a rügy és a pattanás között. A rügy a fán a felnövekedést, új élet kezdetét szimbolizálhatja, míg a pattanás a fiatalság, az ifjúság egy kísértése, kihívása lehet. Ezzel a sorral az emberi élet körében megjelenik a változás, az elindulás motívuma, ami teológiai vonatkozásban a megtérés vagy a kegyelem befogadása is lehet.
A következő sorokban a költő beszél öreg életéről és úgy érzi, hogy "a csecsemő zöldek között sántikálok". Ez az örök körforgásra, az élet folytonos megújulására utalhat, amely a vallásos hagyományokban is szerepel. Az ember öregkorában is tapasztalhatja az újjászületés, a megújulás lehetőségét.
A következő sorokban a költő a botjára utal és azt mondja, hogy "Botom dühödten üt a fűbe". Ez az egyszerű tárgy, a bot, teológiai vonatkozásban a vezető, a támogatás szimbóluma lehet. Itt a bot a költő öregkori sértettségét, csalódottságát és hiányosságait reprezentálja, amit a csecsemő zöldek között érez.
A következő részben a költő újra a botjára utal, de most "szívem irígy és izgatott". Ez a sor az öregkori vágyakozást és esetleges önteltégét jelképezi. Az öregségben is megmaradhat az irigység és az elégedetlenség, amit a szív érezhet.
A vers második részében a költő a korábban említett "lejtő" motívumához tér vissza. Az egyszerű séta a lejtőn teológiai szempontból az emberi élet útját jelképezi. Az évek nyilalása, az idő múlása a lélekben történő változásra és megérettségre is utalhat.
A sorok tovább haladva a költő megjegyzi, hogy "csúszok, elmerűlök... És majd kinyílnak a rügyek". Itt a rügyek nyílása a reményt, az új lehetőségeket szimbolizálhatja. A költő életében, az öregségben is lehetnek még rejtett lehetőségek és kiteljesedési lehetőségek.
A vers következő része a "vadmeleg bálokon" lévő "csipetke legyezők" képével folytatódik. Ezek a képek a kísértést, a vonzerőt jelképezik. Az emberek hajlamosak a kísértésekre és a földi örömök felé húzódnak. A költő azonban önmagában marad, "süllyed" az öregkorban.
A következő sorokban a költő kifejezi vágyakozását, hogy megérintse a "lombot vagy szoknyaszárnyat". Ez az ábrázolás ismétellve a hiány érzetét és az elégedetlenséget jelképezi. Az ember mindig vágyik valami tökéletesre, ami azonban akár az öregkorban sem valósulhat meg.
A vers utolsó sorai a "nyelveket ölt reám az erdő" képével zárulnak. Ez az ábrázolás az elhallgatottságot, a mondhatatlanságot jelképezi. Az öregkorban, az élet vége felé az ember gyakran érzi, hogy nem tudja kifejezni magát, hogy elfelejtette a szavakat. Ez azonban a költő számára különösen fájdalmas, mivel ő egy költő, aki a szavakon keresztül fejezi ki érzéseit és gondolatait.
Ezért a vers teológiai szempontból jól értelmezhető és számos bibliai és teológiai motívumot tartalmaz. A rügyek, a lejtő, a bálok és a nyelvek mind metaforák az emberi élet útjára, a változásra és az elégedetlenségre. Ez a vers reflektál az emberi élet keresésére, az örök újításra és a vágyra a tökéletesség felé, ami teológiai vonatkozásokban is megtalálhatók.