A vers teológiai szempontból több értelmezési lehetőséget is kínál. Az első részben Jézus és Péter szállást kérnek egy majorban, de úgy tűnik, hogy nincs hely. Az asszony azonban nem zárja ki őket, inkább friss szalmán pihenhetnek. Ez a rész az irgalom és vendégszeretet témájára utal, mely bibliai gyökerekkel rendelkezik. A ház kicsinysége és a friss szalma használata a szegénységre és egyszerűségre utal, ami Jézus születésének történetéhez is kapcsolódik.
A második részben Péter arra figyelmezteti Jézust, hogy a hold vérszínben látható. Ez a tájékoztatás a megváltáshoz vezető eseményekre utal, különös tekintettel a keresztre. Az állítás, hogy még nincs itt az ideje, és hogy a megváltó megszületése előtt "gyujtogató" jön a világra, arra utal, hogy még félreértelmezhető az esemény jelentősége és hogy Jézusnak még további embertapasztalatokon kell átmennie.
A harmadik részben hallható a jajszó és a kérés, hogy segítsenek. A hold megnézése után Péter azt mondja, hogy "késformát" látott benne, amely az áldozat és az önfeláldozás szimbólumára utalhat. A válaszuk azonban az, hogy még mindig nem az ideje az emberiség megmentésének. Végül a vers befejeződik azzal, hogy az éjszaka véget ér, a hold megtisztul, és megszületik az ember. Ez a rész a megváltás, az üdvösség és az újjászületés témájával foglalkozik.
Ami a bibliatudományt illeti, a vers több bibliai szimbólumot használ, mint például a hold és a pitvar. Ezek a szimbólumok megjelenhetnek az Ó- és Újszövetségben is, és különféle jelentéseket hordozhatnak, például a sötétség, a megváltás és a megújulás szimbólumai.
A patrisztika nézőpontjából nézve, a vers olyan témákkal foglalkozik, mint a vendégszeretet, az irgalom és a megváltás. Ezek fontos keresztény értékek, amelyeket a patrisztikus atyák, mint például Szent Ágoston vagy Szent II. Leó pápa, értelmeztek és tanítottak.
A skolasztika szintén releváns az értelmezés szempontjából, mivel ez a filozófiai és teológiai iskola nagy figyelmet fordított a logikára és az érvelésre. A versben az érvelés módja és a dialógus Jézus és Péter között megfelelhet a skolasztika stilisztikai és retorikai elveinek. A skolasztikus teológia is hangsúlyozta a megváltást és az isteni irgalmat, amelyek a versben megjelennek.
A vers továbbá más nézőpontokat is felvethet, például a feminista teológiát. Az asszony szerepe a versben hangsúlyozza a női szerepek és hangok fontosságát a teológiában és a vallásos tapasztalatban.
Fontos megjegyezni, hogy a vers további értelmezéseknek is alávetve lehet, és más teológiai irányzatok nézőpontjaiból is megközelíthető.