A vers teológiai szempontból a halandóság és a múlandóság kérdésével foglalkozik. Az első sorban megjelenik az ifjúság, az életerő és szépség, ami a teremtés kezdeti állapotára utal, amikor még nincs jelen a bűn és a halál. A második sorban pedig a múlás és a változás motívuma jelenik meg az "állhatlan év elhalad során" kifejezéssel.
Ez a gondolatmenet összefügg a bibliatudománnyal, hiszen az Ószövetségben megjelenik az ember alkotása és az őt övező teremtett világ. A teremtés kezdetén nem volt jelen a bűn és a halál, az ember és a világ tökéletes volt. Azonban a bűnbeesés következtében a halandóság és a változás belép az ember életébe és a világba.
A patrisztika nézőpontjából figyelembe vehetjük az "állhatlan év" kifejezést, ami a múlás elkerülhetetlenségére utal, és morális következményekkel is jár. Az egyik elsőszázadi apológia szerző, I. Kelemen pápa azt írja: "nova est istius saeculi coitio, hodie numeram habens, et qui inventus fuerit, testamento discendens et servus scandens, erit in aeternum seruus et nunquam eius defectione liber erit." Ez pedig arra utal, hogy az emberi életre véges időtartamot jelöl ki a múlandóság és hogy hovatartozása és öröksége örökké igényel gondoskodást.
A skolasztika nézőpontjából szemügyre vehetjük a "kellem tőlünk akkor elmarad," kifejezést. A skolasztikus filozófiában szerepel a bonum utile vagy bonum honestum: a hasznos és a becsületes jó. A versben a kellemet és a külsőségeket jelképező elemek az élet vége felé elhalványodnak, a külsők nem számítanak többé, csak a lelki jólét számít. Ebben a kontextusban az érték az élet vége felé összpontosul az ember lelki világára és a kapcsolatára Istennel.
A versben olyan fogalmak is megjelennek, mint a gyász, a fényt elűző sír, a ráncok barázdát vájnak a bús arcunkon. Ezek a motívumok a halandósággal és az emberi test elhasználódásával kapcsolatosak, ami a halál és a múlás következménye.
Más szempontból pedig a vers az élet értelmével és a halál utáni reménnyel, az öröklét vágyával is kapcsolatba hozható, ami egy általános emberi kérdés, és melyet számos vallás és filozófia megvizsgál. Ez a gondolatmenet a vallástudomány és filozófia tárgykörébe tartozik.