Arany János "Írószobám" című verse teológiai szempontból is elemzésre méltó. A versben megjelennek olyan motívumok és gondolatok, amelyek kapcsolatba hozhatóak a bibliatudománnyal, patrisztikával és skolasztikával is.
Az első részben, ahol a "szoba" leírásáról van szó, találkozhatunk a patrisztikával. A szoba természetrajza, hogy "pusztítják a papirost", és hogy "nem csapszék, nem bolt", utalhat az aszkézis, az anyagi világgal való leszámolás patrisztikus tanítására. A patrisztikus gondolkodásban az anyagi világ elutasítása és az elvonulás a világtól a lelki élet fejlődésében fontos szerepet játszik.
A második részben a "fő céhmester" megjelenése lehetőséget ad a skolasztikus gondolkodás következtetéseire. A fő céhmester a csizmákat és papucsokat varrja, majd eladja. Ez az asztalos mesterségét idéző tevékenység az alkotás és a termék értékének meghatározásáról beszélhet. A skolasztikus gondolkodásban az értékmeghatározás, az igazság keresése és a megismerés módszerei fontosak voltak.
A harmadik részben az "ártalmatlanság" motívuma érdekessé teszi a verset. Itt a revolúció és más természeti csapások is összekapcsolódnak. A bibliatudományban a természeti csapásokat gyakran büntetésnek vagy próbatételnek tekintik, amelyek a bűnös embert érik. A revolúció és más társadalmi események pedig lehetnek emberek bűneinek visszahatásai vagy következményei.
A negyedik részben Arany az írói hivatásáról beszél, ami nem megy neki jól. Itt is megjelenik az érték és az igazság kérdése, hiszen kifizetés nélkül dolgozik, mégis kiteszi az írásait. A bibliatudományban is fontos a hivatás és a teremtői tevékenység tisztelete.
Az utolsó részben pedig az öregedés miatt kételkedik az írói hivatásban és arról fantáziál, hogy inasként dolgozna. Ez a rész is kapcsolódhat a bibliatudományhoz azzal az elmélkedéssel, hogy az idő múlásával a hivatás megváltozhat és új feladatok jöhetnek.
Az "Írószobám" tehát különböző teológiai szemléleteket és gondolatokat is megjelenít, akár a bibliatudomány, patrisztika és skolasztika nézőpontjából is. Az aszkézis, az értékmeghatározás, az emberi bűn és büntetés, valamint a hivatás fontossága mind szerepet játszanak a versben.