A költemény teológiai szempontból is értelmezhető, hiszen a karácsonyfa jelenléte és a vers stílusa együtt idézi meg a hittel és vallással kapcsolatos érzéseket. A vers első sora "Életünk hulló karácsonyfáján" metaforikusan utal az emberi életre és annak múlandóságára. A karácsonyfa itt a földi élet jelképe lehet, ami idővel elhalványul és elhervad. Ezzel a képpel a vers arra utal, hogy az életünk és a világunk állandóan változik és múlik, ezért fontos, hogy megtaláljuk a helyünket és az értelmét a világban.
A "hidegáramú csönd" is teológiai jelentéssel bírhat, hiszen a hideg sokszor a távolságot és az ürességet szimbolizálja. A hidegáram itt lehet a vallásos tapasztalat hiánya vagy a hitigény távolságtartását jelképezi. A csönd pedig lehet a vallásos tapasztalat mélyebb megértésének vagy az isteni jelenlétnek a jele. A versben tehát egyfajta vallásos leszámolás és a mélyebb megértés vágya jelenik meg.
A második versszakban a víz szimbóluma jelenik meg. A víz képes megtisztítani és elmosni mindent. Itt a szerző arra utal, hogy az emberek vágya, reményei és imái, amik kudarcot vallottak, mind elmoshatóak és eltűnhetnek. Ezután a szerző arra kéri az olvasót, hogy üljenek le a törpék közé a hópárnás fenyők alá, tehát találjanak maguknak csendes helyet a világban, ahol elnyugodhatnak és a külvilág zajaitól távol lehetnek. Ez egyfajta vallási békét és megtisztulást is jelenthet.
A vers harmadik része arra utal, hogy a csillagok pislákolása késztetést vált ki az emberekben, hogy gondolkozzanak az eljövőről, azaz a jövőről és az élet céljáról. A kérdések, hogy hogyan kellene megszólalni és mindent elölről kezdeni, teológiai szempontból arra utalnak, hogy a hitben és vallásban való elmélyedés képes újraértelmezni az emberek életét, lehetőséget ad a megtisztulásra és a békére. A vers tehát arra hívja fel a figyelmet, hogy a vallásos tapasztalás és hittel való foglalkozás képes új irányt és értelmet adni az életünknek.
A vers tehát teológiai szempontból egy megtisztulást és újjászületést sugalló üzenettel bír. A bibliai tudomány, patrisztika és skolasztika nézőpontjai pedig még tovább mélyíthetik a vers értelmét és jelentését. A bibliai tudomány például az ősi szövegekre és a bibliai kontextusra koncentrálva szemléli és értelmezi a verset, míg a patrisztika a korai egyháztörténeti szövegekre és gondolatokra támaszkodva értelmezi a verset. A skolasztika pedig a vallásos filozófiára, az értelem és hit összekapcsolására összpontosítva adhat újabb perspektívákat a vers értelmezésére.