Dsida Jenő "Kéne valaki" című verse számos irodalomtudományi összefüggést mutat mind a magyar, mind a nemzetközi szépirodalom területén.
A vers első sorában megjelenő "kéne valaki" motívum egy olyan vágyat fejez ki, amely az emberi kapcsolódásra, az emberi társaságra való igényre utal. Ez a téma gyakran visszaköszön a lírában, például az expresszionista költészetben, amely hangsúlyozza az egyén magányosságát és az érzelmi intenzitást. Ezen kívül, ezt a vágyat a romantikus költészet is sokszor megjeleníti.
A vers második sorában a "fiatal hugocska, vagy öreg néne" képei megidézik a generációk közötti kapcsolatot, valamint a kor és tapasztalat fontosságát az emberi kapcsolatokban. Ebben az értelemben a vers hasonlóságot mutat például a magyar nyelvterületen ismert Csokonai Vitéz Mihály "Két vén szomorú asszonyhoz" című versével, amelyben a költő megidézi az idős nők keserű sorsát és együttérzést fejez ki irántuk.
A vers harmadik sorában megjelenő "taliszman-lánc" és "ráncok" motívumai az öregedéssel és az idő múlásával kapcsolatos érzéseket fejezik ki. A költő vágyik egy olyan személyre, aki elsimítaná ezeket a ráncokat, és hozzájárulna a költő boldogságához. Ezzel a motívummal a vers hasonlít olyan költők műveihez, mint például a magyar Ady Endre vagy a francia Charles Baudelaire, akik az öregedés és a múló idő motívumait gyakran használták a verseikben.
A vers negyedik, ötödik és hatodik sorában megjelenő képek a vallási motívumokkal és a halállal kapcsolatosak. A falon függő "kereszten függő" személy haldoklása és a paplanra dobálózó irgalmat kifejező kép a vallásos és spirituális témák irányába hajlik. Ez a motívum hasonlít például a magyar Babits Mihály vallásos költészetére vagy a spanyol Luis de Góngora szentekről és halálról szóló verseire.
A vers következő része a levélírás és a csipkefüggöny motívumaival készül. Ezek a képek a lírai én vágyára utalnak, hogy kapcsolatot teremtsen valakivel, és kommunikálni tudjon vele. Ezen motívumok a romantikus és az impresszionista költészetben is gyakran megjelennek, például a magyar József Attila vagy a francia Arthur Rimbaud műveiben.
A vers aztán visszatér a gyermekkor és az emlékek témájához. A költő vágya, hogy visszatérjen a gyermekkori szobájába és az álmok világába hasonló a német romantikus költő Novalis műveiben megjelenő törekvésekhez, akik gyakran a gyermekkor idilli világába menekültek vissza. Emellett a versben megjelenő sírás, panasz és kín motívumai szintén általánosak a lírában, és olyan költők alkotásaiban fordulnak elő, mint például a magyar változatát megtestesítő József Attila vagy a francia Charles Baudelaire.
A vers utolsó soraiban a költő arra vágyik, hogy találjon valakit, akire támaszkodhat, és aki meghallgatja őt. Ezzel a motívummal a költő az emberi kapcsolódás és a szeretet fontosságára utal. Ez a téma számos költő műveiben megjelenik, például a magyar Kosztolányi Dezső vagy a brit William Wordsworth verseiben.