A vers első négy sora leírja a Szépség jellemzőit. Fáradt-szelíden megy, ami arra utal, hogy a Szépség egyfajta nyugalommal, eleganciával mozog. Ugyanakkor felette éhes, sunyi vércsék is vannak, ami arra utal, hogy a Szépség körül mindig vannak olyanok, akik megpróbálnak beléharapni, megkeseríteni. Az út sárhabarcsa pedig tovább erősíti ezt a képet, hogy a Szépség nehézségekkel, akadályokkal találkozik útja során.
A következő két sor talán a legérdekesebbek a versben. Azt mondja, hogy a Szépség életet lehel fűnek-fának, de nincs ahová fejét lehajtsa. Ez a mondat egy kettősséget mutat. Egyrészt a Szépség ad az élethez, inspirálja a természetet, másrészt viszont maga nincs hová hajtania a fejét, nincs nyugalmi helye. Ez a kettősség jellemző lehet a művészi életre is, ahol a művész alkotásaival inspirálja másokat, de ugyanakkor egyfajta nyugtalanságot, keresgélést érez.
Az utolsó két sor az éjszaka és a vándor motívumát hozza be. Az éjjel hideg sírással jön, ami egyfajta melankóliát és szomorúságot hoz magával. A vándor pedig megjelenik egyfajta útkeresés, keresgélés képében. Ő szerteszéjjel tekint, üti az alvók ajtaját, ami arra utalhat, hogy a vándor hiábavalóan keres valamit, vagy vágyik valamire.
A vers végén azonban van egy fordulat. A köpenyegét összehúzza és úgy kopogtat a szívünkön: szabad-e hát? Ez a kérdés azt a vágyat és igényt fejezi ki, hogy a Szépség szabadon jelenhessen meg az életünkben. A köpenyeg szimbolikus lehet, egyfajta védőburkot képezve a Szépség köré, de ugyanakkor ezzel korlátozva is azt.
A vers 1926-ban született, ami számunkra kontextust adhat. Ebben az időben a világon sok változás történt, amely befolyásolta a művészeteket és a kulturális életet. Az első világháború utáni időszakban sok író és költő volt a társadalom nyugtalanságával és szorongásával, valamint az új koncepciók és irányzatok keresésével. Ezek a motívumok visszaköszönhetnek a versben is.
Összességében a vers a Szépség és a melankólia közti viszonyra és a művészi életre való utalásokra fókuszál. A képek, metaforák és motívumok segítségével a vers az emberi kereséssel, az élet és a művészi alkotás másik oldalával foglalkozik.