A Dsida Jenő által írt "Távol erdő..." című vers teológiai szempontból is értelmezhető. A versben megjelenik egy erdő, amelynek szürke és bizonytalan képe van, ködkoronákkal körülvéve. Az erdő el akar szállni, de mégis ott marad, ez jelképe lehet az emberi vágyaknak és vágyakozásnak, amelyek soha nem teljesülnek maradéktalanul. Az erdővel szemben a sík, a zöld mező képe jelenik meg, amely mozdulataival sokkal aktívabb és hangsúlyosabb, zöld sikogással suhog a fű. Ez a sík és termékenységi szimbólum lehet, ami a természetben, az életben megtalálható éltető erőre utal.
A versben található két mozgó folt, a fekete férfi és piros leány képe is teológiai jelentéssel bírhat. A fekete és piros színek hagyományosan a bűn és a szeretet, a kegyelem színei lehetnek. A fekete férfi és piros leány groteszk, elrajzolt figurák, amelyekkel a szerző talán az emberi létezés abszurditására, bizonytalanságára, a különböző emberi kategóriákban való kilétünkre utal.
A versben megjelenik egy kérdés is: "miért is születtünk?". Ez a kérdés filozofikus, teológiai szempontból a létezés és az emberi lét értelmére való reflektálást jelenti. A vers azt sugallhatja, hogy az erdőben elrejtett rémtől és a ködlomtól várható válasz a kérdésre, de ez a válasz sosem érkezik meg, vagy a válasz maga a bizonytalanság.
A versben megjelenő bibliai és teológiai aspektusok szempontjából a bibliatudomány, patrisztika és skolasztika is kapcsolódhat hozzá. A bibliatudomány a bibliai szövegek kutatásával és értelmezésével foglalkozik, akár szimbólumként is értelmezheti az erdőt és annak mozdulatait a versben. A patrisztika pedig a korai egyházi atyák interpretációjával és gondolkodásával összekapcsolódhat. Ez hasonlóan nézheti az erdőt a bizonytalanság és a világi vágyak képviselőjeként. A skolasztika, vagyis a középkori filozófiai szemlélet pedig a problémaközpontú megközelítést képviselheti, a versben megfogalmazott kérdés például szembeállítható az értelem és hit problémájával, valamint az emberi lét filozófiai és teológiai aspektusaival.
Ezen kívül a vers más szempontból is értelmezhető, például a természet és az ember kapcsolatára, az emberi lét sérülékenységére, a vágyak és vágyakozások jelentőségére, vagy akár a női és férfi szimbólumok, rossz és jó képviselői közötti dialógusra. Mindenféle teológiai értelmezésben fontos a szöveg kontextusának és az adott kor és kultúra szellemiségének figyelembevétele.