A vers a Hold ábrázolásával kezdődik, amely sárgán ragyog és fájdalmasan, idegesen figyeli a földet, vágyakozva a borzalmas látványokra. Ez a kép vallásos és teológiai szempontból több értelmezést is felvet.
Bibliatudományi nézőpontból a Holdnak a teremtéstörténetben fontos szerepe van. Az Ószövetségben Isten a negyedik napon teremtette a Holdat az egész világegyetem részeként (Ter 1, 14-19). Ebben az értelemben a Hold Isten művének a része, ami lehetőséget biztosít a teremtés csodáinak megfigyelésére és a földi lét meghaladására. A versben azonban a Hold nem az égi csodák figyelésére vágyik, hanem a földi szenvedések, borzalmak látványára, ami ellenkezik az Isten teremtés rendjével.
Patrisztikus nézőpontból a Hold a világ mögé húzódó, áthatolhatatlan határt, a végső valóságot jelképezi. A világban lévő fájdalom és szenvedés mellett a Hold, mint a végső valóság, vágyik, hogy megtörténjen az utolsó ítélet és az igazságosság helyreálljon. Ehhez kapcsolódik a versben megjelenő pokol kapuinak megnyílása és a helyet kereső öngyilkosok motívuma. A Hold úgy vágyik a borzalmas látványokra, mert azok jelezhetik a világ utolsó ítéletét és a szenvedés végső megszűnését.
Skolasztikus nézőpontból a Hold az anyagi világ és a spirituális, lelki valóság közötti határt testesíti meg. Léte miatt a Hold a teremtett világ része, ugyanakkor a hozzá való vágyakozásán keresztül tudjuk felismerni a végtelen, lelki dimenziókat. A versben megjelenő lövöldözés, erőszak és pusztulás a skolasztikus gondolkodásban a testi valóság szenvedéseire és átmenetiségére utal. A Hold, mint a lelki és örök dimenzió jelképe, a földi szenvedésektől való megkülönböztetettséget hordozza magában.
Egy másik lehetséges olvasata a versnek az emberi lélek állapota és a végső megállapodást jelentheti. A Hold a fájdalmakra és a borzalmakra várva, szimbolizálhatja az emberi lélek konfliktusait, szenvedéseit és vágyakozásait a megbékélés után. A versben az emberhomlokhoz érve a kérdés pedig arra utalhat, hogy az ember fél-e megtapasztalni az összes őt körülvevő pusztulást és szenvedést ahhoz, hogy megtalálja a belső megnyugvást és békét.
Ezek a nézőpontok a vers különböző teológiai kontextusokban történő értelmezését mutatják meg. A bibliai, patrisztikus és skolasztikus nézőpontok analógiákat és összefüggéseket hoznak létre a költő által felvetett témákból, mint például a szenvedés, a végső ítélet és a lelki dimenziók. Az emberi lélek és a világ viszonyának mélységét és összetettségét mutatják meg ezen nézőpontok szemléletei.